30/05/2019
853

AYNI TEPKİLERİN DENİŞİK VERSİYONLARI

  Selam kızçelerim! Bir sözü söylemenin, tepki vermenin yüzlerce değişik hali vardır. Gruptaki binlerce hatunun aynı kareye bakıp yüz farklı şey düşünmesi ya da konuşma ve yazım şeklinin farkıyla aynı tepkinin kırıcı olup olmaması da bununla ilgilidir. İnanın bu tarz, insanın yaşadıkları, kişiliği, düşünce tarzı, inancı, cinsiyetiyle alakalı oluşup tüm hayatımızı etkiliyor. Haklıyken haksız duruma da geçebiliyoruuz; vezirken rezil de olabiliyoruz. Çok basit bir örnekle 'Yere çöp atılmaması gerektiğini' size denişik kızçelerin ağzından söyleyeyim:

Klasik: Yerlere çöp atmayınız!

Realist: Bu hızla kirlenmeye devam edersek 50 yıla dünya yokolacak!

Sürrealist: Yere çöp atanlardan ikisini şurda sallandıracaksın veya yerden alıp ağzına tıkacaksın, bakalım bi daha atabiliyolar mı?!

Modernize: Avrupa'da mümkün mü böyle çöp atmak; aaah ah, Almanya'da tek Türkler uyarılır  Türkçe tabelayla; Alman atmaz çünkü!

Uzlaşımcı: Aceleniz var, elinizden kaydı herhalde çöp?

Felsefeci: Sen o çöpü dışarıya değil aslında kendi içine attın; ruhun pis ki bunları yapabiliyosun!

Domestik: Evladım, anan baban öğretmedi mi sana sokağa çöp atılmıyacağını? Allah bilir bunun anasının evi de bok götürüyodur!

Serzenişli: Sen atarsan ben atarsam nolur bu dünyanın hali, diil mi ama?

Kötümser varoluşçu: Herkes bir gün ölecek, bak sen de ölüp o yere attığın çöpe döneceksin, yakındır!

İyimser varoluşçu: Neyse bu çöplerle, eleştirilerle günümüzü kirletmeyelim, kaldırıp yolumuza devam edelim.

Ayarcı: Sen nasıl olur da yere çöp atarsın, buna hakkın var mı, koskoca insansın utanmıyo musun be!

Romantik: Yere attığınız çöp bile şu muhteşem manzarayı yokedip yasemin kokularını maskeleyemez, negseeel!

İsyankar: Yere attığın çöpler sadece kendini değil beni de öldürecek, yeterr uleeyn, sıçtınız ülkenin ortasına!

Eğitimci: Şu an ortamda bulunan mikrop sayısı ve çeşitliliği konusunda bi fikriniz var mı? Sizin karbon ayak iziniz, benim dünyamı da kirletiyor farkında mısınız?

Safça: Beyfendiii, bişeyiniz düştü galiba, bakar mısınıız?

Narsist: Benim gibi mükemmel bi insan bu pis ortama ve zihniyete asla lâyık değil!

Rapçi: yov yov yere çöp atma!!
            yov yov dünyaya sıçma!

Dindar: Temizlik imandan gelir a dostum, kitabımızda var mı yere çöp atmak?!

Görgüsüz: Yaa işte biz zenginlerin rezidans kültürüyle, varoş kültürü çarpışırsa daha çook çöpler atılır!

Devletçi: Kardeşim senin attığın çöpü temizleyen belediyenin parasını vergimle ödeyen benim, utanmıyo musun devlet hazinesini tüketmeye!

Teenager kız: Aaaygh inaanmıyoruum, iğğreeançsııın, neden yere attın kiiyıyii!?

Komunist: Herkes eşit şartta yaşasa hiçbişey ziyan olmaz, çöp oluşmaz böylece sokağa da atılmaz!

Muhalif: Ülke bu hale geldiyse, insanlar gitgide kural bilmez cahillere dönüyorsa tek sorumlu devleti yönetenlerdir!

Adanalı: Gardaş bakele, şu an benim sokağıma sıçıyon bilüün mü!! Hemen onları alıp poşete geri katmazsan tek tek kıçına sokarım aanadıın!?!

  Ay biri beni durdursun daha on yüz bin denişik yorumlarım da, sıhuntu bastı! Kısacası, doğru zamanda doğru yerde doğru cümleyi seçebilmeniz dileğiyle, öptüm yanacıklardaan!